Fulya Yalezan Yılmaz Kimdir?KurumlarımızAkreditasyonlarımızÖğrenci ReferanslarımızProgram Ortaklarımızİletişim
Fulya YALEZAN YILMAZ
Fulya Yalezan Yılmaz Kimdir?

1988-1992 yılları arasında Londra'da Skinners Company's School for Girls'de orta ve lise eğitimimi tamamladım.Başarılı karnem sonucu ortaokulu bir yıl erken tamamladım.
1992-1994 yılları arasında Londra'da City and Islington College'de Business and Finance adlı üniversiteye hazırlanmaya yönelik mesleki eğitim programını tamamladım. Mesleki eğitim kolejleri mezunlarının üniversite girişinde yaşadığı puan dezavantajı sıkıntısına rağmen 8 üniversite tarafından lisans eğitimi almak üzere burslu kabul edildim.

1994-1997 yılları arasında Canterbury'de bulunan University of Kent'te Siyaset ve Uluslararası İlişkiler lisans programını başarıyla tamamladım. Lisans programımın bitirme tezi, Laik Devletlerde Dinci Politikalar- 'Refah Örneği' başlığını taşımaktaydı.

1998-1999 yılları arasında St Albans'da bulunan Herfordshire Üniversitesi'nde Uluslararası Hukuk yüksek lisansı programını okudum. Programımın tez aşaması 'Kıbrıs Rum Kesiminin AB üyeliğinin uluslararası hukuka aykırılığı' başlığını taşımaktaydı.

1999 yazında Kanada'nın başkenti Toronto'da bulunan York Üniversitesi'nde 'Urban Life' adlı yaz okuluna katıldım.

İngilizce ve Türkçe'de anadil, Almanca'da ikinci dil seviyesinde iletişim yetkinliğim vardır.

Eğitim Koçluğu 3 saç ayaklı bir görevdir.

1-Aday Koçluğu
2-Veli Koçluğu
3-Eğitim Kurumu Koçluğu

Odak noktası bireyin alacağı eğitim olduğu halde verilecek nihai karardan etkilenecek 3ayrı sosyal mekanizma bulunmaktadır. Bunlar, adayın kendi hayatı, adayın ailesinin hayatı ve adayı kabul edecek eğitim kurumunun hayatıdır.

Aday Eğitim Koçu yardımıyla vereceği kararda emin, güvende ve umutlu olmalıdır. Kapıdan çıkarken koçunun üzerinde bıraktığı son bakışında teşekkürden öte geleceğine dair duyacağı güvenin ışıkları görülmediği sürece eğitim koçu görevini tam manasıyla yerine gitirmiş sayılmaz. Bu sebeple Danışılan kişi, alanında tecrübeli, tavsiyesini mantıklı açıklamalar ve istatistiksel bilgilerle destekleyebilen ve işinin ehli birisi değilse adayın geleceğiniaydınlatmaktanziyade karartmış olacaktır. Bu yüzden de danışılacak kişiyi de iyi seçmek gerekmektedir (lütfen bu konuda ana menüden 'Eğitim Danışmanlı Hakkında' adlı bölümü dikkatle okuyunuz.

Karar aşamasında adayın yaşadığı sıkıntıların kat kat fazlasını velisi yaşamaktadır. Bu sebeptendir ki adaydan önce velide güven duygusu uyandırmak bu noktada çok daha büyük bir önem teşkil eder. Veliyi atılacak her adımda yeterince bilgilendirmek herşeyden önce evlatlarının gideceği ülke alacağı eğitim ne olursa olsun onun güvende olacağını vurgulaması şarttır. Eğitim Koçu veliyi iyi analiz ederek gerekirse ailecek uygulanabilecek testleri devreye sokmalı, ailenin nihai kararla ilgili maddi ve manevi bütünlüğünü temin etmelidir.

Eğitim koçluğu konusu ne olursa olsun, ilgili eğitim kurumunun çalışma prensipleri, danışman ile ola ilişkileri, danışmanın kurumla ilgili en doğru ve gğncel bilgilere sahip olması ile eşit önem taşıyan bir nokta ise eğitim kurumuna uygun adayları yerleştirmektir. Kurumun lokasyonu, maddi gereksinimleri, kurs içeriği, sosyal imkanları ve hatta sınama sistemleri dahi adayların gelecekteki başarılarını doğrudan etkileyeceğinden eğitim kurumununda imajına uygun aile ile ilerde herhangi bir hukuki soruna yol açmayacak şekilde eğitim sözleşmelerini açıklayabilmek eğitim koçlarının kaçınılmaz sorumluluklarındandır.

Fulya Yalezan YILMAZ, yurtiçi sınav koçluğu, telaffuz çalışmaları ve yurtdışı eğitim danışmanlığı çalışmaları esnasında ilgili tüm kişilerin sürekli ve ortak bir iletişim platformunda buluşmalarını sağlayarak
ilerleme kaydeder. Danışanın istekleri tüm aşamalardaki en mantıklı ve pratik çerçevelere oturtularak yerine getirilir.
a a a a a a